Nyår

Hej alla mina bloggläsare! Jag hade det bra på nyår med mina vänner Peo och Kalle. Vi var ut och åt fem rätters middag på Harrys. Det var två förrätter, en varmrätt och två efterrätter.
 Första förrätten var sötpotatis och jordärtskockssoppa med kräftstjärtar och blomkålstimbal med tryffel.
Andra förrätten var smörstekt pilgrimsmussla med ugnsbakad pumpa, rostade pumpafrön och rödbetspure med brynt smör.
 Varmrätten var grillad oxfilé med svampfräs, rödvinssky med Gorgonzola samt gratinerad rotfrukstpanna med Chevré.
Första efterrätten var rabarbergranité med granatäpple och bubbel. 
Andra efterrätten var mousse på mandarin och vit choklad med honeycomb Crunch och hallon.
 
 
 
Efter restaurangen så åkte vi hem till Peo och åt kladdkaka som jag hade bakat och pratade. Senare gick vi ut och kollade på fyrverkerier vid 12 slaget. Efter det gick vi in och spelade Uno och drack champagne. Sedan bar det av hemåt. Det var en väldigt bra kväll med trevligt sällskap. Det var allt för den här gången, vi hörs !
mitt liv | |
#1 - - Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma:

Åh vad gott!

Svar: Ja det var väldigt gott!
Gina

Upp